_Tesco Mobile-t vettem

Amikor a percdíj mégsem annyi, amennyit mondanak, és a készülék egy másik, ismeretlen szolgáltató mobilja volt – vagy nem volt, csak úgy csinált, mintha az lenne. :)

Hajnali fél ötkor indultam messzi városba, a fene sem gondolta volna, még annyira alszom, hogy otthon felejtem a telefonomat. A munkám a mobilomhoz és a rajta futó online-hoz köt, úgyhogy ott volt benne MINDEN, ami aznapra kellett volna: találkozó helyszínével, telefonszámokkal, és néhány várt fontos hívással. Navazze!

Még jó, hogy a kabátzsebemben maradt a két hónapja tesztelt Samsung Galaxy Note, amiben legalább egy mobilinternet SIM volt bepakolva, így hát részben megmenekültem, de csak részben: hol találok én reggel nyolckor nagyfaluban SIM kártyát, amire átirányítom a hívásaimat, és amiről én is telefonálok?

Telenort, Tét, Yodafont gyorsan kilőttem, mert egy sem nyit ki 10 előtt, az első találkozóm pedig 9kor kezdődött, ááááááá! Oké, jöhet a Lidl, reggel 7-től már nyitva, ott a Blue mobil. (33 HUF/perc, mindenhova, mindenkor) Ezzel csak az volt a gond, hogy Budán nincs Lidl, márpedig ott volt dolgom. Aztán eszembe jutott, mintha már a Tesco-nak is lenne mobilja!

Bingo, tovább nyúztam a Note-ot, a tescomobile.hu-n kiderült, csak a Tesco Hipermarketekben és az Extrában lehet kapni készüléket, ami megbonyolította a dolgot picit, de erre való az egyébként kiváló Androidos Tesco app: segítségével kiválasztottam a hozzám legközelebbi hipermarketet, gyorsan megterveztem az utat. Áruházat megtaláltam, mobilos dobozokat azonnal kiszúrtam: occsó 2990 HUFért (Samsung E1080+SIM), három perc múlva pedig már a kasszánál álltam. Aztán kezdődtek az érdekességek.

-        Csókolom, tessék mondani, mennyibe is kerül egy perc?

-        29,5 forint

-        Ó, ez kiváló! És meg tudná mondani, hány forint található a SIM kártyán?

-        300.

Namondom, ez király. Kapok valójában egy „egyszer” használatos telefont 2700-ért, hívhatnak rajta, míg a másikon fut az internet, én is vissza tudok csörrenteni, van kb. 10 percem hívni. Akartam volna azért feltöltőkártyát vásárolni iziben 2000 forintért, (ami most 4000 forintot ér), mert hát biztos, ami biztos. Sajnos nem sikerült feltölteni, mert mint a helyszínen megfejtettem a pénztáros hölgy helyett, nem regisztrált kártyát nem lehet föltölteni. Elvinni nem tudtam a feltöltést garantáló plasztiklapot, hogy esetleg én majd, aktiválás után, mert azt mondta az amúgy kedves néni, hogy én ezt nem tudom megtenni, csak ő, terminálon keresztül. Oké, haladjunk, megleszek a 10 percet jelentő, kártyán hagyott 300 forinttal. El sem tettem a SIM-et tartalmazó csomagot, a kártyaaktiváláshoz már kezemben volt a Galaxy Note, tescomobile.hu, közben BKV…

A szokásos adatokon kívül beírtam a SIM azonosítóját, a készülék IMEI számát, és a garlevél számát is beírtam volna a garancia érvényesítéséhez, de az nem volt. Sebaj, ilyen occsó készüléknél ezen ne akadjunk le, jöhettek a nyilatkozatok, igen, elfogadom a szerződést, nem, nem akarom, hogy lokalizálják a készülék tartózkodási helyét, stb… Mentés. Ó, vazz, hibaüzenet, próbálja újra, vagy ilyesmi. Közben még mindig BKV…

Namondom, kések is mindjárt, át is szállok, majd telefonon, majd ha megérkeztem, kicsomagolom. Igen ám, csakhogy a frissen vásárolt készülék nem volt hajlandó elindulni a Tesco mobile hálózatával (Vodafone), mert FÜGGŐ VOLT, de a nem Tesco Mobile függő, hanem vmi más…. Közben kezdődött a találkozó…

Kitéptem a Note-ból a mobilnetes kártyát, bele a Tescot, kedves lányka rövid várakozást követően: „Jó napot kívánok”, mondom „Oké, pörgessük”, korrekt volt, gyors volt, vette, hogy tudom, hogyan működik a mobiltelefonálás. Aztán azért rákérdeztem a frissen vásárolt minimál Tesco készülékre (ami ugyebár egy alapkészülék, de azért SAMSUNG!:), vajon miért nem működik?? Ja, elnézést kér, hát egy bizonyos mennyiség sajnos hibása került a polcokra vigyem vissza, és cserélik. Közben már ment a találkozó…

Hát mondom jó, legalább van egy SIM-kártyám, amin hívnak és hívhatok, és egy telefonom, amit soha nem fogok használni. Az aktiválás közben megtörtént, alig tettem le a telefont, megjött az SMS-es, hogy a vonal él, és hát az átirányítás is megtörtént, kerestek is vagy nyolcan, pár óra alatt, éreztem, kell ez nekem! :)

Csak ekkor jutott eszembe, a kedves lányka meg sem kérdezte tőlem, engedélyezem-e, hogy a mobiltelefonom SIM-jét kövessék, ahogy az internetes regisztrációnál már kérdezték. Remélem helyettem is a „NEM”-et ixelte be. Végre beültem a találkozóra…

Később ebéd, végre előtte szépen sorra vissza tudtam (volna) hívni mindenkit. Egy-egy perc bontásban, összesen kb. 5 megkezdett 60mp-em volt, amikor egy túlvilágról beszélő női hang közölte, egyenlegem 100 forint alá csökkent, fáradjak el, vagy nyomjam meg az egyes gombot, és nyugodjak békében. Pontosabban, hogy azonnali feltöltéshez nyomjam meg… Tehát akkor MÉGIS CSAK lehet plasztikkártyát vásárolni, amit lekaparsz, és feltöltesz? Ááááááááááááá. Néhány hívóm így hoppon maradt, a többiek közben ebédeltek, én nem….

Megpróbáltam megfejteni, ha 29,5 forint egy perc, akkor hogyan sikerült nekem 5 perc alatt eltűntetni 10 percnyi egyenleget? Gyanakodtam a Note esetleges internetes adatforgalmára, de hát azt lekapcsoltam, így mégse. Megnéztem már a tájékoztatót, mi lehet. Nem hittem a szememnek: 1 PERC 59 FORINT, bármikor, bármilyen irányba. Most én vagyok hülye, vagy mivan????

És most jön a megfejtés: listaáron minden perc, SMS 59 forint, ám ha feltöltőkártyát vásárolsz, akkor annak az összege duplán számit, (2000 helyett 4000-nek, 3000 helyett 6000-nek, stb.), így akkor már lehet azt is számolni, hogy egy perc felét a Tesco állja, azaz 59 forint helyett csak 29,5 forint.

Bámulatos! Én meg azt gondoltam, amikor a pénztárnál lévő néni azt mondta, 29,5 forint, hogy most van a beetetés, ezért duplázzák a feltöltőkártyák összegét, és így 14,74 forintért lehet telefonálni. Pedig csak azért, hogy az 59 forint 29,5 legyen, de csak akkor – mondja a tájékoztató –, ha a feltöltött összeget 30 napon belül letelefonáljuk. Ha nem, akkor egy perc továbbra is 59 forint.

Hát most így van egy, csak pár hívásra használt, egyébként MENŐ 31-es előhívó számmal működő Tesco Mobile telefonszámom, és egy használhatatlan alaptelefonom 2990 forintért. Legalább sikerült Budapesttől Pécs felé telefonálnom vele, mert NEM szakadt meg a vonal 2-3 percenként, mint a Telenornál. :)

Máskor nem hagyom otthon a mobilomat, ígérem!





Cí­mkék: , , , | Bejegyzés URL (trackback) | Hozzászólások RSS
2012/03/09
Nyomtatás

Egy hozzászólás

  1. [...] A két alapító  – a Vodafone és a Tesco  – 50-50%-ban tulajdonolt vállalkozása (TESCO MBL Zrt.) valódi független, virtuális mobilszolgáltatóként 2012. március 1-jén kezdte meg működését. A Tesco Mobile SIM kártyái az ország minden Tesco áruházában, míg készülékek a Tesco hipermarketekben vásárolhatóak.  Tesco Mobile Dupla tarifa 59 forintos egységes perc és SMS-díjat jelent, viszont a kedvezmények köszönhetően ez 29,50 Forintot jelent. Egy blogbejegyzés lujoba-tól erről itt. [...]

Név (szükséges):

Mail (szükséges, nem látszik majd):

Weboldal, fotóblog (opcionális):

(szükséges)

Hozzászólás: